Luxe kamperen bij kindvriendelijke camping de Noetselerberg

26 juli 2017

Onderdeel van: Nederland — Tags: , — sabine @ 10:02 PM
ontbijten voor de safarilodge

Ontbijten voor onze Safarilodge

De kindvriendelijk Camping de Noetselerberg heeft een prachtige ligging direct aan de Sallandse Heuvelrug in Nijverdal.

Begin van de zomervakantie 2017 brachten wij een bezoekje aan deze gezellige kindvriendelijke camping.

De camping was onze thuishaven om het mooie Salland te ontdekken. Na de vele uitstapjes die we gemaakt hebben is het heerlijk om terug te keren naar de Safarilodge waar we vier nachtjes in mochten logeren.

Logeren in een mooie Safarilodge

De keuken in de Safarilodge

Na een familieweekendje rijden we direct door naar Camping de Noetselerberg. We komen op zondagavond aan en bellen aan bij de receptie. Al snel komt Geert, de campingbeheerder aanrijden om ons welkom te heten.

We krijgen uitleg op welk veld de safarilodge ligt en hoe we er kunnen komen. We rijden er naartoe om onze spullen uit te laden en de auto parkeren we op het parkeerterrein.

De safarilodge ziet er prima uit. Het is eigenlijk een houten chalet met een tentzeil als dak. Er zit een toilet en douche in, twee slaapkamers en een leefruimte met complete keuken, zithoek met t.v. en eettafel. De safarilodge heeft ook een heerlijk groot terras en voor ons op het veld staat een speeltoestel voor de kleintjes.

We maken de bedden op en willen de spullen uit de koffer halen. Maar we missen een kast om de kleding in te leggen. Nou ja, dan laten we het in de koffer zitten. Zijn we snel klaar. We maken de bedden op en willen wat gaan eten in de snackbar op de camping.

Op zoek naar eten

uitzicht op kampeerveld

Ons uitzicht vanaf het terras van de Safarilodge

Helaas staan we bij de snackbar voor een gesloten deur. We hadden niet gekeken hoe laat die ging sluiten en dat bleek om 20:00 uur te zijn. Ook bij Bistro de Oale Stè kunnen we niet meer aanschuiven omdat die op dezelfde tijd sluit.

We balen als een stekker en hebben honger. En dus pakken we de auto om in Nijverdal iets te gaan eten. We zien een Chinees restaurant en stoppen om daar te dineren. Maar ook hier zijn ze het restaurant aan het sluiten. Gelukkig kunnen we wel wat meenemen. En dat doen we dan ook graag.

Even later zitten we op ons terras voor de safarilodge onze honger te stillen. En dan valt ons de mooie natuur op rondom het kampeerveld. Er valt een rust over ons heen en we genieten.

Ons eerste nachtje in de safarilodge

Mascotte Noetsie

Goedemorgen Noetsie!

Ondertussen is het al best laat geworden. De jongens zijn het zat en gaan lekker naar bed. Wij drinken nog een drankje voor de t.v. en gaan dan ook ons bedje opzoeken.

Het is altijd wennen aan een vreemd bed en dat is nu ook het geval. Maar het bed ligt best lekker en het is lang genoeg. We vallen dan ook best snel in slaap en ontwaken pas de volgende ochtend als we de vogels horen zingen.

We halen verse broodjes bij het winkeltje en genieten van een ontbijtje op het terras. Wat heerlijk dat het weer meewerkt zodat we buiten kunnen zitten.

Als we muziek horen vragen we ons af wat dat is. Het blijkt de animatie met mascotte Noetsie te zijn. Ze komen de kinderen ophalen om gezellig mee te gaan knutselen.

Wij hebben andere plannen. We gaan een dagje naar Avonturenpark Hellendoorn. Lees er alles over in onze blog over Avonturenpark Hellendoorn, gemoedelijk pretpark met spectaculair waterpark

Snacken bij de snackbar van Camping de Noetselerberg

eten op het terras van de snackbar

Friet met mayonaise…

Als we na een heerlijke dag zwieren en zwaaien terug komen op de camping hebben we trek. We zijn nu mooi op tijd om de snackbar uit te proberen.

Het is prachtig weer en we kunnen dan ook lekker op het terras eten. De frietjes en snacks smaken goed. Met een volle buik lopen de jongens terug naar de lodge terwijl Patrick en ik nog een kleine wandeling maken in het bos waar we vanaf de camping zo in kunnen wandelen.

Wat een prachtige omgeving is het toch. Het is genieten!

De volgende dag gaan we nog meer van deze mooie omgeving genieten tijdens ons mountainbike avontuur op de Sallandse Heuvelrug

Tip van de camping, Chocolaterie Twente Decadente

Chocolade winkeltje Twente Decadente

Mmmmm dat ziet er allemaal lekker uit

Bij camping de Noetselerberg stond op een bord dat het mogelijk is om bij chocolaterie Twente Decadente in Hellendoorn een kijkje te nemen hoe chocolade gemaakt wordt. Dat lijkt ons wel wat.

Bij binnenkomst worden we hartelijk welkom geheten. Er worden net handmatig mooie bloemen van chocolade gemaakt. We krijgen een bonbon aangeboden om te proeven en besluiten om hier een kopje thee te drinken.

Na de thee krijgen we nog wat meer uitleg over de chocolaterie. Hier wordt echt alles met de hand gemaakt. Van verse ingrediënten worden de lekkerste vullingen gemaakt voor de bonbons. Er worden chocolade harten gemaakt met een tekst erop. En er stond zelfs een minion van chocolade!

Speciaal voor de kinderen zijn ook er spekjes in chocolade. Tsja, en die kan je natuurlijk niet laten staan….

Dineren bij Bistro de Oale Stè

diner bij Oale Stè

Mjam, mjam, mjam, dit is lekker!

Op de derde avond van ons verblijf op de camping gaan we Bistro de Oale Stè uitproberen.

Het gezellige restaurant heeft een prachtig terras. Maar helaas is het weer omgeslagen en is het regenachtig. We gaan dan ook in het restaurant zitten wat gezellig en warm aangekleed is.

De bediening is aardig en komt al snel onze bestelde drankjes brengen. De jongens kiezen voor saté en ik ga voor de schnitzel. Het smaakt allemaal heerlijk!

Zwemmen in het overdekte zwembad

Glijden van de glijbaan

Hiehaaan, lekker van de glijbaan

Onze laatste dag bij Camping de Noetselerberg begint met regen. Een mooi moment om het zwembad uit te proberen.

We zijn verrast door het leuke zwembad. Het is niet mega groot, maar je kan er een aardig baantje trekken en er is een waterglijbaan. Voor de kleintjes is er een apart bad met een speelschip.

Wij spelen een soort tikkertje in het water en hebben de grootste lol. Er staan een paar ligbedden waar ik even een momentje lekker op ga relaxen terwijl de kids nog aan het spelen zijn.

Als we zien dat de regen stopt verlaten we het zwembad om de Sallandse Heuvelrug te ontdekken.

Een rondje Sallandse Heuvelrug

uitzicht Sallandse Heuvelrug

Prachtig uitzicht over de Sallandse Heuvelrug

Met de auto rijden we naar het Buitencentrum Sallandse Heuvelrug in Nijverdal. Hier vind je heel veel informatie over de prachtige omgeving. We kijken er even rond en doen dan een bakkie op het terras van het restaurant.

Naast het terras zien we een speeltuin liggen die de jongens even uit gaan proberen. Verderop zien ze nog meer speeltoestellen en daar is ook de ingang naar het speelbos. Ook zien we de start van de kabouterroute, een leuke wandeling voor gezinnen. Er is hier heel veel te doen dus. Maar wij willen nog wat meer bekijken.

Er is veel te doen op de Holterberg

speurtocht natuurdiorama

Speuren in het Natuurmuseum.

Vanaf het buitencentrum gaat er een weg over de heuvelrug naar de Holterberg. Dit is een hele mooie route door bos en langs heidevelden.

Als we bij de Holterberg aankomen zijn we verrast door het gezellige plein. Er is een groot terras van restaurant Woody’s en aan de andere kant van de weg ligt een hotel en het natuurmuseum. Hier genieten we van de prachtige Natuurdiorama’s.

We rijden ook nog even door naar Holten voor een bliksembezoek aan Kinderboerderij Dondertman. En dan keren we terug naar Woody’s voor een lekker pannenkoek.

Op de terugweg naar de camping gaan we nog even langs de Canadese begrafenplaats. En we stoppen bovenop de Sallandse Heuvelrug voor het uitzicht. Beiden zijn heel indrukwekkend.

We nemen afscheid van Camping de Noetselerberg

interactief dansspel

De voetjes van de vloer bij het interactieve dansspel

En dan is het helaas alweer tijd om afscheid te nemen van Camping de Noetselerberg en het prachtige Salland. We hebben genoten van ons mooie uitzicht vanaf het terras van de safarilodge en de gezelligheid op de camping.

Wij hebben nog lang niet alles gezien in de omgeving. Dus komen we graag nog een keertje terug.

Misschien weer op uitnodiging van Salland Natuurlijk Gastvrij. Of gewoon voor een weekje vakantie….

overdekt spelen camping Noetselerberg

Wist je dat je ook overdekt kan spelen bij camping de Noetselerberg

Geen reacties

No comments yet.

RSS feed for comments on this post.

Sorry, the comment form is closed at this time.