Chang Garden, een mooi maar eenzaam resort

29 juli 2011

Onderdeel van: Thailand — Tags: , — Sabine @ 5:27 PM

We zijn de enige gasten...

Vandaag vertrekken we van het platteland bij Thoeng naar Mae Chan, ten noorden nog van Chiang Rai. We zijn benieuwd wat we daar zullen aantreffen…

Rond een uurtje of 10 vertrekken we richting de bus in Thoeng welke ons terug brengt naar Chiang Rai. Daar worden we opgewacht voor een autorit naar Mae Chan, waar zich het Chang Garden resort bevindt.

De ontmoeting met de chauffeur verloopt niet vlekkeloos. Als we onze spullen ingeladen hebben, rijdt hij achteruit, pardoes tegen een Song-taew (typische Thaise taxi) aan.

Kan gebeuren, maar de manier waarop dit akkefietje afgehandeld wordt laat een vreemde sfeer bij ons achter…

Een beetje eenzaam

Onze mooie, ruime bungalow

We zijn blij als we op onze bestemming aankomen. Maar ook hier verbazen we ons. Met name over het feit dat we de enige gasten zijn op dit luxe resort.

Het resort is echt heel mooi, en de huisjes hebben twee slaapkamers wat ook wel weer eens een welkome afwisseling is.

Toch voelen we ons echt een beetje eenzaam op het park. Als we even later het resort wat gaan verkennen komt Yvon ons nog wat uitleg geven. Dan vertrekt zij naar Chiang Rai waar ze woont en gaan wij lunchen.

Een prachtig zwembad

Het mooie zwembad

’s Middags nemen we een duik in het mooie zwembad. Net als ik even op een ligbed wil gaan liggen, begint het te regenen.

We vermaken ons dus verder maar in ons huisje tot het tijd is om te eten. Ook dan regent het nog.

Op het menu staan kipnuggets. Dat willen onze jongens wel eens uitproberen, en het was een goede keuze. Ze smaakten precies hetzelfde als in Nederland.

We doen het noodgedwongen rustig aan

’s Morgens worden we wakker van twee luid fluitende vogels die aan ons raam zitten te tikken. Malle beesten.

Als we uit het raam kijken, zien we dat het regent. We vragen ons echt even af of we hier wel 4 dagen willen blijven. We besluiten om het vandaag maar eens aan te kijken.

We doen het lekker rustig aan en gaan pas om half 10 ontbijten. Ze hebben chocoladepasta en een soort kruising tussen vlokken en hagelslag. Dat valt helemaal in goede aarde bij de kinderen. Tycho eet maar liefs 4 boterhammen en Zeb twee. Dat is nog eens een goede start van de dag.

Vissen, zwemmen, en een goed gesprek

Vissen in de grote vijver

Na het ontbijt is het gestopt met regenen. We willen vandaag lekker wat zwemmen en wat werken. Maar eerst gaan Zeb en ik proberen om een vis te vangen uit de grote vijver die het resort heeft. Helaas hebben de vissen geen zin en stoppen we er maar mee.

Ik raak wat aan de praat met Yvon en voel me na dit gesprek wat meer thuis op het resort. Ondertussen begint het wat warmer te worden en besluiten we onze zwemkleding aan te trekken en een duik te nemen. De rest van de dag brengen we door aan het zwembad.

’s Avonds ontmoeten we Astrid. Zij heeft sinds een maand de werkzaamheden van het resort over gedragen aan haar dochter Esther. Leuk om haar even te spreken.

Een mooi park, waar nog veel te doen is

De eigenaren van Chang Garden hebben de afgelopen jaren hard gewerkt om iets moois te maken. Het is nu alleen zaak om meer gasten te trekken, en ervoor te zorgen dat die zich snel thuis gaan voelen. Bij ons duurde dat ruim een dag, en dat is wat lang…

Al met al toch een prima dagje zo. ’s Avonds blijft het droog zodat we op het terras van het restaurant kunnen eten. Na nog een spelletje Angry birds, waar we nu allemaal aan verslaafd zijn (bedankt Dimmy), gaan we slapen.

Geen reacties

No comments yet.

RSS feed for comments on this post.

Sorry, the comment form is closed at this time.