Landal Seawest, heerlijk vakantiepark dichtbij de Deense stranden

In het westen van Jutland ligt Landal Seawest. Een mooi Vakantiepark met subtropisch zwembad en prima uitvalsbasis om de stranden van West-Jutland te ontdekken.

De speeltuin voor het grote centrumgebouw van Landal Seawest

In het begin van 2017 is de Deense vakantieparken keten Dayz overgenomen door Landal. Hiermee verwierf Landal in één keer 6 vakantieparken in Denemarken.

Landal Seawest is één van die vakantieparken.Het ligt in het westen van Jutland. Vlakbij de stranden en het Ringkøbing Fjord. En op een uurtje rijden van Legoland.

Hier zijn wij in de meivakantie van 2017 geweest. We hebben volop genoten van de faciliteiten van het park. En diverse uitstapjes gemaakt naar de stranden en de omgeving van West-Jutland.

Eerste indruk van Landal Seawest

Ons vakantiehuis bij Landal Seawest

Laat in de middag arriveren we bij Landal Seawest. Het park is heel ruim van opzet. Er is een gedeelte met vrijstaande bungalows en er zijn ook geschakelde bungalows. Tussen de bungalows is veel gras en ruimte om te spelen.

Het centrumgebouw vind ik aan de buitenkant weinig sfeer uitstralen. Maar als je binnen komt, dan is het een gezellige boel. Er zijn terrasjes en restaurantjes. Er is uitzicht op het zwembad, de ingang naar de grote sporthal en je vindt er de receptie.

Wij checken in en krijgen de cijfercode van ons huisje. En ook de armbandjes voor het zwembad en de indoor speelhal. Voordat we naar ons huisje gaan nemen we eerst een ijsje en genieten we van de gezellige sfeer om ons heen.

Een bungalow met een mooie ruime loft

De jongens vinden het leuk om in de loft te slapen

Als ons ijsje op is rijden we naar de parkeerplekken dichtbij de bungalow. Wij zitten in een geschakelde bungalow, en daar kan je niet voor de deur parkeren.

Maar het is niet al te ver lopen. En met zijn viertjes zijn we snel klaar met spullen uitladen.

Wat erg leuk is aan deze bungalow is de loft. Dat is een grote slaapkamer op de eerste verdieping met een open verbinding met de huiskamer. Hier willen we alle vier het liefste slapen.

We spreken af dat de jongens er één nacht mogen slapen en wij twee. Beneden is nog een aparte slaapkamer die een stuk kleiner is, maar prima om te slapen.

Het huisje is schoon en heeft een vaatwasser. De woonkamer ziet er gezellig uit en er is een terras aan de achterkant van het huisje.

We verkennen het vakantiepark

Mooie omgeving rond Landal Seawest

Als we ons gesetteld hebben gaan we een rondje over het park wandelen. We gaan eerst het centrumgebouw eens goed verkennen.

In het gebouw bevinden zich het zwembad en de grote gymzaal waar ook de indoor speelhal is. Maar er is ook een midgetgolfbaan, een speelhal met onder andere racewagens en grijpertjes, bowlingbanen, een winkel met verse broodjes en de ijsbar.

Vanuit de gymzaal lopen we naar buiten waar een speeltuintje is met een airtrampoline, gewone trampolines en wat klim en klauter toestellen.

We lopen een stukje door naar de huisjes en vinden leuke wandelpaden door een soort duinachtig stukje land wat grenst aan het vakantiepark.

Dan lopen we naar de andere kant van het park waar een spoorlijn is. Maar of die nog in gebruik is, dat betwijfel ik. Aan de andere kant van de spoorlijn is een bosrijk park met bungalows waar het leuk wandelen is en waar ook een speeltuintje is.

Uit eten bij het Pizza en Steakhouse

Heerlijk eten in het centrumgebouw

Ondertussen zijn we hongerig geworden. We lopen terug naar het Centrumgebouw. Er zijn drie restaurants aanwezig. Maar doordat we in het laagseizoen zitten en het niet heel druk is op het park is er nu maar ééntje open. Wij gaan er een hapje eten.

Het is het Steak en Pizzahouse waar ze een pizzabuffet hebben. Dat vinden wij wel wat. Allerlei soorten pizza proeven, een soepje vooraf en een saladebar voor de groentjes. Het is heerlijk.

Met een volle buik keren we terug naar ons huisje waar we nog wat drinken voordat we ons bedje opzoeken.

Uitstapjes naar het WOW Park en Bork Viking Havn

Het Wow-park is helemaal geweldig!

De volgende dag ontbijten we met verse broodjes en beleg uit de winkel. Daarna gaan we op pad om meer te weten te komen over de Vikingen.

We maken een uitstapje naar Bork Viking Havn. Een openlucht museum waar je een stapje terug in de tijd gaat. We krijgen daar een rondleiding en de mevrouw kan erg leuk en enthousiast vertellen.

We zien hoe de wc er in die tijd uitzag, wie de goden waren waarin de Vikingen geloofden en wat de invloed van de kerk had op hun leven. Voor de kinderen is er een kleine speelplek. Lees meer over Bork Viking Havn

‘s Middags gaan we spelen in het WOW-Park. Dit is een super leuk natuurlijk speelpark. Als we er aankomen braden we eerst een worstje boven het kampvuur. We zijn blij met de warmte van het vuur. Het is best koud en winderig vandaag.

Na het eten klimmen we via netten naar de toppen van de bomen. We spelen een partijtje voetbal op een soort trapeze net. Dat was nog best lastig, ik heb dan ook verloren. En nog veel meer… Maar dat lees je op de blog over het WOW-park

Waterpret in het zwembad

Zeb en Tycho in het zwembad van Landal Seawest

De laatste dag in Denemarken gaan we lekker zwemmen in het zwembad van ons vakantiepark Landal Seawest.

Buiten is het vrij koud, dus we genieten van de tropische warmte en het warme bubbelbad. Ondertussen zijn de kinderen lekker aan het spelen met de matten in het water en de stroomversnelling door een tunnel.

Natuurlijk gaan we met zijn viertjes van de twee waterglijbanen af. Waarvan één glijbaan een bandenglijbaan is, dat blijft toch wel erg leuk!

Het peuterbad heeft een bodem van zand en de jongens vinden het heerlijk om er languit in het warme water te liggen.

Het kustplaatsje Henne Strand

Het pad door de duinen bij Henne strand

Aan het eind van de middag rijden we nog even naar Henne Strand, een kustplaatsje op ongeveer een kwartiertje rijden van het vakantiepark.

We wandelen door het gezellige toeristische plaatsje waar een straatje is met winkeltjes en restaurantjes. Aan het eind van dit straatje zien we de duinen liggen waarachter de zee is.

We wandelen over de duinen en een stukje over het strand. Het is er prachtig! Maar er staat een straffe koude wind, dus als we uitgewaaid zijn en het koud krijgen zoeken we een café voor een kop warme chocolademelk.

Spelen in de overdekte speelhal

Dit is nog maar een heel klein deel van de grote speelhal van Landal Seawest

Als we terug komen van het strand willen de jongens nog even lekker spelen in de overdekte speelhal.

Het toeval wil dat er nog een gezin uit ons dorp hier op vakantie is. De jongens treffen elkaar in de speelhal en hebben het reuze gezellig met elkaar.

Ze klimmen klauteren en doen verstoppertje met elkaar. Regelmatig zien we ze langs rijden op een minifietsje.

Wij nemen een drankje op het terras met de ouders en hebben ook een gezellige avond.

Tip: waterskiën en surfen bij Hvide Sande

Op de heenweg naar het Vakantiepark reden we langs het kustplaatsje Hvide Sande. Een heel gezellig plaatsje met veel restaurantjes en winkeltjes op een half uurtje rijden van Landal Seawest.

Wat zo leuk is aan dit plaatsje, is dat de zee aan de ene kant ligt, en het Ringkøbing fjord aan de andere kant. Op het fjord kan je waterskiën bij het kabelpark. Of leren surfen bij Westwind Syd. Echt een aanrader als je op vakantie gaat met tieners!

En zo komt er een einde aan onze vakantie bij Landal Seawest. Een heel fijn vakantiepark met leuke stranden en uitstapjes binnen een half uurtje rijden. Wij hebben genoten!

Wij waren hier op uitnodiging van Landal Greenparks en Visit Denmark.