De Oostkust van Koh Chang

22 augustus 2011

Onderdeel van: Thailand — Tags: — sabine @ 10:42 PM

Spelen bij de zee aan de oostkust van Koh Chang

De Oostkust van Koh Chang is minder populair dan de Westkust. Wij hebben het er echter prima naar ons zin, met bijna alles wat ons hartje begeert.

Omdat we toch ook nog een paar daagjes aan de westkust willen vertoeven, gaat Patrick met de scooter nog een aantal accommodaties daar bekijken.

Ondertussen vermaken Zeb en Tycho zich prima bij Amber Sands. Ze spelen bij een stroompje dat uit de bergen komt.

Ze kunnen hier mooi hun sandalen in mee laten drijven naar de zee toe.

Patrick en Zeb in de kajak

Het strand hier wordt afgewisseld met mangrove. Bij eb trekt de rustige zee zich tientallen meters terug. Een heerlijke speelplaats voor de jongens.

Als Patrick terug is gaat hij met Zeb met de kajak de zee op. Ze peddelen naar de andere kant van de baai en weer terug.

Tycho en ik spelen wat op het strand en zitten languit in een strandstoel te relaxen. Wat een heerlijk leventje zo.

Verder langs de kust

De volgende dag nemen we de scooter om ook de oostkust verder te verkennen. Hier is het rustig rijden, en na een tijdje komen we in een rustig dorpje.

Behalve bij het voetbalveldje dan. Daar is een heuse omroeper de wedstrijd aan het verslaan. Voetbal leeft hier blijkbaar wel.

Krabbetjes zoeken in de mangrove

Loopbruggen door de mangrove

Maar ons eerste doel is de mangrove. Na het passeren van een grote garnalenkwekerij, komen we bij de plek waar me moeten zijn.

We rijden er bijna voorbij, maar hier is een mooie route met loopbruggen door de mangrove gemaakt.

Er lopen hier heel veel krabbetjes rond. Zeb en Tycho zijn beide enthousiast over het spotten van deze grappige beestjes.

Het is een leuke wandeling over de brug. We zien krabbetjes op het zand, in de bomen, op de palen van de brug en zelfs twee vechtende krabbetjes.

Een local zet valletjes uit in de mangrove

Ook zien we een mannetje in een kano die vallen aan het uitzetten is. We hebben de indruk ver van het toerisme tussen de locals te zijn.

En als we terug bij de scooters zijn nemen we wat te drinken bij een tentje dat daar zit.

Voor een cola, fanta, limonade, water en 2 pakjes koekjes zijn we € 1,25 kwijt. Soms ben ik zo verbaasd hoe goedkoop het kan zijn.

Op zoek naar Long Beach

Glibberen en stuiteren naar Long Beach

Helemaal in het Zuid-Oosten ligt het strand Long Beach. Op het hele eiland staan bordjes dat daar een leuk resort is, dus dat wordt ons volgende doel, om daar te lunchen.

In eerste instantie is de weg prima. Maar nadat we nog van een prachtige uitzicht hebben genoten staan we ineens op een onverharde weg.

We weten niet precies hoe ver het nog is en dus rijden we maar rustig door.

Maar de weg wordt alleen maar slechter en slechter, met hele steile stukken.

Op een gegeven moment vond ik het echt een beetje eng worden. Maar toen kwamen we net een auto tegen die ons vertelde dat het nog maar 200 meter was.

Het gesloten resort bij Long Beach

We rijden dus door en komen bij het resortje aan. En wat blijkt, is het gesloten!! Hebben we dat hele rotstuk voor niets gereden.

We hebben nog wel even bij het strand gekeken. En deze was best wel mooi hoor, maar we wilden snel weer terug naar de bewoonde wereld.

Achteraf zijn het mooie verhalen, maar al stuiterend en glijdend over de keien is het minder. We komen nog een paar andere Nederlanders op de scooter tegen, aan wie we duidelijk maken dat ze beter kunnen omkeren.

Mooie uitzichten

Mooi uitzicht bij een lagune aan de Oostkust van Koh Chang

Eenmaal weer terug op de geasfalteerde wegen werd mijn humeur weer wat beter. De uitzichten over de zee zijn prachtig en we rijden door de jungle.

Tycho zit voor me liedjes te zingen. Het gevoel van wat is het leven toch mooi is er weer.

We stoppen voor lunch bij een ander resort. Hier is het ook erg rustig, maar we kunnen nog wel wat krijgen. Bovendien genieten we hier ook weer van de prachtige uitzichten.

Al met al vermaken we ons prima aan de Oostkust. De rust, de natuur, de mangrove en ook de stranden laten ons hier langer blijven dan aanvankelijk gepland.

Geen reacties

No comments yet.

RSS feed for comments on this post.

Sorry, the comment form is closed at this time.