Veel plezier op Vakantiepark het Stoetenslagh

22 mei 2013

Onderdeel van: Nederland — Sabine @ 10:06 PM
zwembad stoetenslagh

Een frisse duik in het zwembad

De eerste nacht van ons verblijf op Vakantiepark het Stoetenslagh heeft het flink geregend. Ook als we wakker worden valt er zo af en toe nog wat.

Mooi weer dus om lekker te gaan zwemmen in het overdekte zwembad. Als we naar het zwembad toelopen zien we dat de camping gefilmd wordt door RTL nieuws. Een item over het slechte weer wat ’s avonds nog uitgezonden is.

Het zwembad is niet al te groot, maar het ziet er erg leuk uit met het gezonken piratenschip en het kiezelstrand met ligbedden. Wij vermaken ons er in ieder geval wel een paar uurtjes.

Na de lunch is het nog wel grijs, maar helemaal droog. We verkennen de camping en de jongens vermaken zich prima op de luchtkussens en bij de kabelbaan.

Dineren doen we deze avond in Hardenberg. Er zit daar een Wok Inn waar je heerlijk kan eten. Voor de kinderen is er een hoekje waar tekenfilmpjes gedraaid worden. Als we onze buikjes bol gegeten hebben zijn de jongens het zat.

Nightmare on Campingstreet

Als we terug komen op het park haken de mannen af en keren terug naar de caravan voor een goede nachtrust. Ik neem nog even een kijkje bij de griezelshow, “Nightmare on Campingstreet” . Een show vol liedjes en griezelverhalen over de Adams family.

Er is veel publiek en de kinderen die er zitten vinden het erg leuk. Het animatieteam heeft echt hun best gedaan om wat leuks in elkaar te draaien.

Helaas minder weer dan verwacht

Vol verwachting stappen we op zondag uit bed. Vandaag is er mooi weer voorspeld, dus het plan is om lekker te gaan genieten van het strandje.

Valt het dan even tegen dat het bewolkt is! Nou ja, dan eerst maar lekker ontbijten met de verse broodjes uit de ontbijtmand.

Helaas blijft het bewolkt en is de temperatuur ook niet bijzonder warm. Maar ja we willen toch wel even naar het strandje. En dus gaan we gewoon ons oorspronkelijke plan volgen en zoeken we een plekje uit de wind op het strand van vakantiepark het Stoetenslagh.

Lekker spelen met zand en water

Kikkervisjes vangen

Jammer genoeg zijn de Tubby Splash en de glijbanen gesloten. Maar dat mag de pret niet drukken. De jongens trekken de broek uit zodat ze wel met hun benen in het water kunnen.

Ze vermaken zich prima. De kabelbaan is favoriet, maar ook met kikkervisjes vangen zijn ze erg zoet. Voordat we er erg in hebben zijn we zo een paar uur verder.

Lasergamen

Als we een ijsje zitten te eten zien we een groepje mensen staan die gaan lasergamen. Er blijkt nog plek te zijn. En dus schrijven Patrick en Zeb zich in.

Rambo

Als echte militairen sluipen ze door het bos en schieten op alles wat los en vast zit. Voordeel van lasergamen is dat je geen pijn hebt als je geraakt wordt.

Zeb maakte zich dus niet druk om zich te verschuilen. Hij liep als een Rambo door het bos en schakelde behoorlijk wat mensen uit.

Op Rijstreis

Na een drankje op het terras en een heerlijk diner in het restaurant, gaan we meedoen aan de rijstreis. We worden in groepjes ingedeeld en krijgen de rijst in onze handen. Deze moeten we tijdens alle spellen die we moeten doen in onze handen houden.

Het eerste spel is paaltjesvoetbal. Ieder team heeft 2 paaltjes die omgeschoten moeten worden. We starten niet al te best, want de eerste paal die omgeschoten wordt is er een van ons. Maar we herpakken ons en winnen gezamenlijk met een ander team dit spel.

Kabelbaan Stoetenslagh

De Kabelbaan

Dan gaan we per groep op pad. Wij starten bij de kabelbaan. Daar moeten we allemaal mee naar de overkant terwijl we de rijst in onze handen moeten houden.

Vervolgens moeten we een vraag beantwoorden, deze hadden we fout waardoor we de rijst over moesten gooien in iemand anders zijn hand.

Het derde spel was schat zoeken in het zand, daarna hinkelen en als laatste flessen omgooien terwijl je er met je rug naartoe staat.

Op het eind was er nog een estafette race. Zeb en Tycho vonden het allemaal geweldig!

We zijn uiteindelijk tweede geworden en wonnen een grote zak snoep, wat onder de kinderen van ons groepje verdeeld werd.

En dan is deze dag ook alweer voorbij. Als ik Tycho naar bed breng zeg ie dan ook met een grote glimlach. Mam het is hier super leuk!

Mooie woorden als afsluiter van ons weekendje op Vakantiepark het Stoetenslagh. Want de volgende ochtend was het alweer tijd om terug naar huis te gaan.

Zeer leuk voor gezinnen met tieners

the box

“The place to be’ voor tieners

Onze kinderen zijn nog erg jong, maar als je kinderen hebt die in de tienerleeftijd zitten, dan is Vakantiepark het Stoetenslagh ook zeker een aanrader!

Op het park is een speciaal programma voor tieners. Er worden wat activiteiten aangeboden zoals sporten of twittertocht. Maar het draait vooral om elkaar ontmoeten en gezellig kletsen en chillen in De Box.

Tijdens ons verblijf mochten de tieners helpen om De Box te pimpen. Het ziet er weer gezellig uit!

De omgeving

Omdat wij maar een paar dagen op het vakantiepark verbleven, hebben we niet de tijd genomen om de omgeving goed te bekijken. Maar er zijn in de buurt ook hele leuke uitstapjes.

Attractiepark Slagharen

Attractiepark Slagharen ligt bijvoorbeeld op minder dan 10 km van het park. Plopsa Indoor Coevorden is ook goed te bezoeken als dag uitje vanaf het Stoetenslagh.

In Coevorden is ook het Cowboy en Indianen speelreservaat met binnen- en buitenspeeltuin, kinderboerderij en westerngolf.

Ook zin om een vakantie te boeken bij Vakantiepark het Stoetenslagh, bezoek dan hun website en bekijk de mogelijkheden. www.stoetenslagh.nl

Geen reacties

No comments yet.

RSS feed for comments on this post.

Sorry, the comment form is closed at this time.