Terug in Bangkok

9 november 2011

Onderdeel van: Thailand — Tags: , — Sabine @ 3:00 PM
Een Nemo-bus brengt ons van Koh Chang naar Bangkok

Vanaf Koh Chang nemen we eerst de veerboot en dan de bus naar Bangkok. Daar zullen we nog een paar daagjes vertoeven voordat we weer naar huis vliegen.

De rit naar Bangkok duurt zo’n 7 uur. Vooral het laatste stukje in Bangkok duurt erg lang door files. Het verkeer is hier echt een drama…

Het mooie Villa Cha Cha

Een duik in het zwembad van Villa Cha Cha

We logeren dit keer in Villa Cha Cha aan de Rambuttri road. Deze weg ligt naast Khao San Road en heeft gezellige terrasjes. De kamers zien er prima uit en er is een zwembad en een zeer gezellig aangekleed restaurant.

Na het eten nemen we nog een duik om af te koelen. Daarna gaan de jongens slapen en ga ik naar een massage salon voor een massage.

Eerst is het een relaxte massage met olie. Maar op het laatst krijg ik ook nog wat Thaise massage. Dit is wel even andere koek. Het is best pijnlijk. De volgende dag heb ik gewoon spierpijn….

Fietsen door Bangkok

Zeb achter op de fiets in Bangkok

De laatste twee dagen in Bangkok willen we vooral besteden aan wat shoppen en zwemmen. Na het ontbijt nemen de mannen dan ook een duik en ga ik in de buurt wat shoppen.

Toch willen we ook nog wel wat anders doen. Om Bangkok nog even op een andere manier te beleven, besluiten we een fietstocht te maken met Co van Kessel.

De fietstocht brengt ons door allerlei kleine smalle straatjes waar we kunnen zien hoe de mensen hier wonen en leven.

Het is een prachtige tocht door soms hele arme buurten met heel vervuilde slootjes. Om vervolgens weer bij een met goud bekleedde tempel aan te komen.

Contact tussen de locals en onze kids

De mensen zijn hier erg aardig en we moeten dan ook regelmatig high fiven met de kinderen.

Fietsen in Bangkok

Het leukste is hoe de mensen reageren op Zeb en Tycho. Eerst zien ze Patrick of mij voorop de fiets en begroeten ze ons met een sawadeekah of sawadeekab. Maar als ze dan Zeb of Tycho achterop zien zitten hoor je ze vaak ooh en aah roepen en nice baby.

Erg grappig is dat de hele groep alleen maar Nederlanders zijn…

Aan het einde van de rit begint het te hozen. We trekken snel een poncho aan waardoor we nog een beetje droog blijven. Bij het parkeren van de fietsen komt het echt met bakken uit de hemel.

We zakken dus maar neer op een terrasje en wachten tot de ergste regen voorbij is, voordat we terug wandelen naar Rambuttri Road.

Onze laatste dag in Bangkok

Onze laatste dag in Bangkok willen we besteden aan wat shoppen. Om het voor Zeb en Tycho ook leuk te maken besluiten we om zoveel mogelijk verschillende soorten vervoer te gebruiken.

In de rivierboot in Bangkok

We nemen eerst een tuktuk naar het beginpunt van de kanalen boot. Dan nemen we de boot door de kanalen naar Siam Square. Dit is de wijk waar je goed kan winkelen.

We lopen hier door mega sjieke winkelcentra waar alle grote kledingmerken vertegenwoordigd zijn. Eigenlijk is dit niet ons ding en we besluiten om er maar weer vandoor te gaan.

We nemen nog wel even een kijkje op de bovenste verdieping waar een ijsbaan is. Dat is toch grappig. Terwijl het buiten 30 graden is, kun je hier een rondje op ijsbaan schaatsen.

Haaienvinnen

Een etalage vol haaievinnen

We kopen wat te drinken bij de zeven eleven en zien dan een chinees restaurant die shark fin heet. In de etalage liggen haaienvinnen wat Zeb en Tycho reuze interessant vinden.

We lopen nog even over een markt en nemen dan de skytrain. Deze brengt ons naar een stop bij de rivier boot. We nemen de lokale boot naar Phra Athit waar we lunchen in het hotel waar we onze vakantie in Thailand begonnen zijn.

Dan lopen we via rambuttri road naar khao san road waar we nog wat souveniers kopen. Ondertussen hebben we het behoorlijk warm gekregen en gaan we terug naar Villa Cha Cha om een duik in het zwembad te nemen.

Nog even genieten van de gezellige drukte

Na wat uurtjes verkoeling gaan we eten op khao san Road. We genieten nog een laatste maal van een grote chang bier en de gezellige drukte op straat.

Zeb en Tycho vermaken zich ook prima in de drukte. Er is natuurlijk veel te zien en ze worden beziggehouden door allerlei verkopertjes. Zeb toont zich bovendien een ware backpacker en eet een broodje “van de straat”.

In het donker naar het vliegveld

We rijden door verlicht Bangkok

Dan gaan we terug naar het hotel waar Zeb en Tycho even gaan slapen terwijl wij de koffers pakken. Om 23.00 uur staat de taxi klaar om ons naar het vliegveld te brengen.

We checken uit en rijden door een prachtig met lichtjes versiert Bangkok. Vrijdag 12 augustus vieren ze moederdag en volgens mij ook de verjaardag van de koningin. De bomen en straten zien er betoverend uit.

Vertraging…

Op het vliegveld loopt in eerste instantie alles gesmeerd.

Als we bij de gate zitten, geheel klaar om in te stappen, blijkt er een defect te zijn aan de bagagedeuren van het vliegtuig. Uiteindelijk wordt duidelijk dat het vliegtuig voorlopig niet gaat vertrekken en dat we naar een hotel gebracht worden.

Zeb is in tranen. Hij had al een heel programma gemaakt waar hij mee zou gaan spelen als hij thuis kwam. En hij wilde naar Dakkie toe (onze poes). Erg sneu als we hem zo zien snikken.

Onzekerheid in het hotel

Helaas krijgen reizigers met kinderen geen voorrang. Hierdoor kwamen we als één van de laatste in het hotel aan. Zeer vermoeid kruipen we om 6.15 uur in bed.

We doden de tijd met wat fitness

Om 11.30 uur zijn de jongens wakker. Er ligt dan een brief voor de deur dat we kunnen lunchen en dat we om 13.30 uur weer naar het vliegveld gaan.

Helaas horen we bij de lunch al dat dit niet doorgaat. En dan begint het wachten.

Het hotel heeft een zwembad. Maar helaas hebben we geen zwemkleding bij ons. We zitten te dubben of we de jongens in hun onderbroek het water in laten gaan. Als we een bonnetje krijgen dat we ook nog dineren in het hotel, laten we de jongens lekker een duik nemen.

Toch snel naar het vliegveld

Ze liggen nog maar net 10 minuten in het water als we van een reiziger van Fox horen dat we naar het vliegveld moeten. Goede service van Fox. Hun reizigers wisten het sneller dan de medewerkers van China air in het hotel.

Zonder onderbroek aan (Zeb en Tycho) vertrekken we om 16.45 uur naar het vliegveld. Gelukkig gaat het deze keer wel goed en mogen we om 18.45 uur het vliegtuig in. Om 19.15 uur vertrekken we eindelijk naar Nederland.

Verder verloopt het vlotjes

Er komt eindelijk een eind aan het wachten

De vlucht verloopt verder prima. Zeb en Tycho zijn erg zoet met hun cars en disney spelletje. Rond 23.00 uur zijn ze beide in slaap gevallen. De rest van de 12 uur durende vlucht slapen ze.

Patrick en ik hebben daar meer moeite mee en kijken eerst maar een film. Vlak voor de landing maken we ze wakker.

Om 2.00 uur Nederlandse tijd (7.00 uur Thaise tijd) landden we op schiphol. Onze rugzakken liggen al op de bagageband als we er aankomen. Dat gaat snel.

We nemen een taxi naar huis en rijden langs de oude school van Zeb en Tycho. Deze is helemaal gesloopt. De jongens vinden het een reuze mop en liggen helemaal dubbel. Na een drankje kruipen we snel in ons eigen bedje.

Nu zijn we alweer een paar dagen thuis. Morgen gaan de jongens alweer naar school. Maar wat hebben wij een heerlijke vakantie achter de rug.

Bedankt allemaal voor jullie interesse in onze reis door ons te volgen op de blog en voor de leuke reacties. Tot onze volgende vakantie.

Wil je ook met de kinderen naar Thailand? Lees dan mijn tips en aanbevelingen op de Thailand pagina van Vakantie met Kinderen!

Geen reacties

No comments yet.

RSS feed for comments on this post.

Sorry, the comment form is closed at this time.