Van Noord naar Zuid Thailand en aankomst in Jomtien

7 augustus 2011

Onderdeel van: Thailand — Tags: , , , , — sabine @ 6:36 AM

Tja, en dan is het tijd om afscheid te nemen van Noord Thailand en te vertrekken naar de stranden. Het wordt een lange rit met de trein naar Bangkok, en daar gaan we pas kijken hoe verder.

Na een duik in het zwembad en de lunch, nemen we afscheid van Awana House en Chiang Mai. Wat hebben we hier genoten!

De nachttrein uit Chiang Mai

Tycho speelt met zijn treinbaan in de trein

We nemen de nachttrein terug naar Bangkok. Dit keer vertrekken we om 15.00 uur zodat we de eerste uren kunnen genieten van de mooie uitzichten.

Het is gezellig in de trein. Zeb en Tycho spelen met hun computerspelletjes maar ook met de treinbaan.

Daarmee krijgen ze natuurlijk de nodige aandacht van anderen, iedereen vindt het wel grappig.

Als de bedden rond een uur of 8 worden opgemaakt gaan we maar proberen om wat te slapen.

Helaas heeft Tycho dit keer veel problemen met in slaap komen.

De wagon waarin we slapen heeft geen airco. Daarom staan de ramen allemaal op een kier open en hangt er een fan aan het platfond om voor enige verkoeling te zorgen.

Maar de openstaande ramen zorgen voor erg veel herrie. En dus kwam hij niet in slaap. Om een lang verhaal kort te maken, rond een uurtje of half 2 viel hij eindelijk in slaap.

Plannen maken in Bangkok

Zeb in zijn bed in de nachttrein uit Chiang Mai

Als dan de conducteur om half 6 aan ons bed staat om deze weer in stoelen te veranderen, voelen we ons behoorlijk brak.

We zijn dan al in de buitenwijken van Bangkok en denken er bijna te zijn. Dat was ook wel zo, maar toch hebben we over dit laatste stukje zo’n twee uur gedaan.

Het leek er zelfs even op dat we 3 uur vertraging zouden krijgen. Iedereen pakte zijn spullen om dan maar een taxi of tuk-tuk te nemen. En toen ging de trein toch weer rijden… Ook dat is Thailand zullen we maar denken.

Vanaf het station nemen we een taxi naar Rambuttri road. Dit ligt naast Khao San Road, een prima plek om plannen te maken voor het vervolg.

We ontbijten bij het restaurant voor Villa Cha Cha. Hier besluiten we om door te reizen naar Jomtien. Een kustplaatsje welke naast Pattaya ligt.

Helaas gaan alle bookingskantoortjes pas om 10 uur open. Maar gelukkig wil de receptioniste van Villa Cha Cha ons wel helpen. Zij regelt een plekje in een minibusje voor ons. En zo reizen we na een behoorlijke wandel naar het minibusje om 9.30 uur richting Pattaya.

Bangkok weer uit…

Ook nu duurt het lang voordat we Bangkok uit zijn. Overal staat file. Tycho haalt in het busje wat slaap in en Zeb laat de rit wat gelaten over zich heen komen. Ze zijn beide duidelijk erg moe.

Uithangbord Holland House in Jomtien

En dan komen we aan in Pattaya. Het vakantieparadijs van Thailand. Onze eerste indruk is dat het een oude bende is.

Wij pakken een Song teaw naar Jomtien en komen dan langs het Holland huis. Waarom ook niet, denken we, en stoppen daar om te lunchen, wat erg goed bevalt.

Ze verhuren hier ook zeer ruime appartementen en dus besluiten we hier een paar nachten te blijven. We droppen onze bagage op de kamer en trekken de zwemkleding aan. Even de weg oversteken en hup de zee in.

Warm zeewater en een massage

Zeb en Patrick in de warme zee bij Jomtien

Het water is gewoon warm! Dat is even wennen. Maar Zeb en Tycho vinden het heerlijk.

Vooral Zeb kan geen genoeg krijgen van het met zijn vader in de golven duiken. Patrick haalt ondertussen veel plastic uit de zee, ook dat is een gevolg van de vele toeristen hier.

Tycho is vooral bezig om lekker een zandberg te maken en te kledderen met zand terwijl mams op een stoeltje ligt en een voeten massage krijgt. Au dat doet gewoon pijn!!

Maar sinds de massage bij Lazy Moon heb ik geen kramp meer in mijn kuiten gehad. (Had ik bijna elke nacht) Dus dan maar af en toe een pijnlijke massage. Kan ik wel lekker doorslapen ’s nachts.

De masseuze was ook pedicure en dus loop ik nu met geveilde en gelakte nagels rond. Ook wel weer eens leuk.

’s Avonds maken we een kleine wandeling over de boulevard en eten we weer bij Holland House. Daarna zijn de jongens en ik het echt spuugzat en gaan we snel naar bed. Patrick kruipt nog een tijdje achter de computer om wat verhalen op de weblog te zetten.

Geen reacties

No comments yet.

RSS feed for comments on this post.

Sorry, the comment form is closed at this time.