Weekendje weg naar de Katjeskelder

De Katjeskelder in Oosterhout, Noord-Brabant is een bekend vakantiepark van Roompot Vakanties.

Redacteur Sanne bezocht het park tijdens een prachtig nazomerweekend in september samen met haar gezin en de schoonfamilie.

Ze verbleven met 15 personen in een 18 persoonshuis.

Een megagrote tuin bij ons vakantiehuis

Park Katjeskelder

Om 2 uur kwamen we aan in Oosterhout. De toegangspassen waren meteen na het reserveren al toegestuurd. De ontgrendeling van de huisjes gaat automatisch en daardoor kun je standaard om 3 uur in het huisje.

Jammer dat een vroege check-in er daardoor sowieso niet in zit. Wel worden we erg vriendelijk ontvangen en krijgen een plattegrond mee om ons huis te vinden. En we kunnen alvast wel onze auto’s bij het huis parkeren.

Als we aan komen rijden zien we direct mooie huizen. Ons huis zit een beetje verscholen en valt daardoor tegen ten opzichte van het huis aan de overkant, met een mooie grote tuin. Maar als we de auto eenmaal hebben neergezet en om het huis richting de tuin lopen zijn we positief verrast. Wat een huis en vooral wat een heerlijk zonnige megatuin!

Voldoende kamers, maar niet allemaal even schoon

Lekker spelen bij ons vakantiehuis bij de Katjeskelder

Als we eenmaal het huisje in kunnen, zoekt iedereen zijn kamer en is het uitpakken geblazen. Bij onze groep komt het aantal kamers mooi uit.

Op zolder slapen in 2 aparte kamers de 4 neefjes. Het is goed te zien dat er al eventjes niemand op zolder is geweest en de schoonmaakploeg heeft deze verdieping blijkbaar overgeslagen, want er hangt flink wat spinrag.

Op de eerste etage slapen wij in een aparte kamer. Onze jongste dochter heeft haar eigen kamertje (wel zo rustig, want die ligt ’s nachts nog wel eens te spoken). Onze oudste dochter slaapt bij haar grote nicht (een feestje!) en haar ouders slapen ook op de eerste etage.

We hebben 2 badkamers. Eentje met wastafel, toilet en een bad (door het schuine dak is het hier niet te doen om hier te douchen, dus dit wordt het bad voor de kids). De andere badkamer is erg ruim met een wastafel, douche en sauna. En er is nog een aparte wc. Er is op deze verdieping 1 slaapkamer over.

Leuke speeltuin bij de Katjeskelder

Beneden slapen de andere 2 stellen, ook zij hebben een aparte badkamer. De keuken is ruim, maar de koelkast is dan in verhouding weer best klein voor een 18 persoonshuisje. Gelukkig hebben we een extra campingkoelkastje mee, anders zou het niet meevallen om al het eten en drinken koel te houden.

Ook de huiskamer is ruim, maar het meubilair is behoorlijk gedateerd. Dat kan natuurlijk, het is kostbaar om ieder huisje modern in te richten. Maar eenmaal neerploffend op de bank gaat dat op de ene plek een stuk soepeler dan op de andere plek. Sommige stoelen zijn behoorlijk doorgezakt, zonde. Dat het meubilair niet helemaal je smaak is, is een ding, maar het moet natuurlijk allemaal wel heel zijn.

Het huis oogt ook niet heel schoon. Globaal wel, maar als je goed kijkt zonder meteen à la Rob Geus met witte handschoentjes door het huis te gaan, zie je toch dat niet alles even schoon is. En dat blijkt wel wanneer we de kinderstoel te voorschijn pakken. De brokken brood en kaas kleven nog vast aan de zitting. Jammer!

Gelukkig maakt de tuin een hoop goed. Ons huis ligt precies gunstig voor de najaarszon. We kunnen buiten heerlijk vrij zitten en zonder jas genieten van een wijntje met wat lekkers.

Zwemmen, wandelen en fietsen kan hier uitstekend

Zwembad Katjeskelder

Wat een luxe, onze oudste dochter heeft sinds kort haar zwemdiploma en kan daardoor met haar grote nicht en neven naar het zwembad. Het is niet heel groot, maar ze vermaken zich er prima. En ook fijn dat er badmeesters zijn om een oogje in het zeil te houden, een veilig gevoel.

Mijn zwager, schoonzus en neefje zijn fervent wielrenners /mountainbikers dus de fietsen zijn mee en zij gebruiken de middag om de omgeving fietsend te verkennen. Dat kan hier prima. Vanuit het park zit je gelijk in het bos en het is er prachtig.

Maar ook wandelend is het heerlijk om door en om het park te struinen. Je komt uit op een soort grote zandvlakte en er zijn eindeloos veel wandelroutes om te kiezen.

Lekker actief bezig in eigen tuin en in de speeltuin

Vandaag gaan een aantal kids weer zwemmen, er gaat een clubje wandelen en er wordt weer gefietst. Wij nemen een kijkje bij de grote speeltuin bij het centrum. Een mooie grote speeltuin.

Het overdekte gedeelte van het park

Spelen in de ballenbak van de indoor speeltuin

Helaas zit dit heerlijke weekend er al weer op. Om 10 uur moeten we uit het huisje zijn. En dat is nog een heel gehaast met zo’n grote groep. Een uurtje later zou net wat lekkerder zijn.

We sluiten ons weekend af in de Indoorplaza. Wanneer het weer wat minder is, kun je je hier met het hele gezin prima vermaken. Voor kinderen is er van alles te doen. Er is een bowlingbaan, een ballenbak en er zijn een aantal automaten om te racen of een ander spelletje te spelen.

Conclusie van ons bezoek met de hele familie bij de Katjeskelder: Wij komen vast nog wel een keertje terug bij dit ruim opgezette park. Als je graag lekker buiten bent, zijn dit groene park en de natuurrijke omgeving helemaal prachtig. Er is voor kinderen in de Katjeskelder voldoende te doen. Het zwembad is niet heel groot (zeker voor oudere kinderen), maar ze kunnen zich hier prima vermaken en er zijn een hoop speeltuintjes (groot en klein).

En als je de omgeving wilt verkennen zit je ook centraal voor leuke kindvriendelijke uitstapjes in de omgeving van Oosterhout. Je zit vlakbij de gezellige stad Breda, je kunt naar de Efteling, of een bezoekje brengen aan Safaripark Beekse Bergen.