Landal Rønbjerg, een paradijsje aan de Limfjord in Denemarken

Landal Rønbjerg is een kindvriendelijk vakantiepark in Denemarken. Het ligt vlakbij de Limfjord in Noord-Jutland. Het heeft een leuke zwembad, grote indoor speelhal en nog veel meer.

De Airtrompoline bij Landal Rønbjerg in Denemarken

Sinds begin 2017 heeft Landal GreenParks 5 vakantieparken overgenomen van de Deense keten Dayz. Dit waren de eerste Landal parken in Denemarken, en inmiddels zijn er al een paar bijgekomen.

Wij waren nieuwsgierig naar de parken en vandaar dat we de meivakantie in 2017 benutten om er een kijkje te gaan nemen.

Het is wel een stukje rijden, voor ons ruim 900 kilometer. We doen de reis dan ook in tweeën. We maken een overnachting vlak onder Hamburg. En de volgende dag bezoeken we eerst Legoland, voordat we doorrijden naar Landal Rønbjerg.

Vriendelijke ontvangst bij Landal Rønbjerg

Het gezellige centrumgebouw

Vanaf Legoland is het nog bijna twee uurtjes rijden naar Landal Rønbjerg. Als we aankomen op het park is onze eerste indruk dat de huisjes er schattig uit zien, maar het centrumgebouw wat minder mooi.

Maar als we binnen komen dan krijgen we een hele andere indruk. De indoor speelhal ziet er gezellig uit, en tegenover de receptie is een restaurant met groot terras waar het druk is.

Als we recht vooruit kijken zien we het zwembad achter een glazen wand liggen en die ziet er heel uitnodigend uit!

We worden hartelijk welkom geheten door de Engels sprekende mevrouw bij de receptie. Ze vertelt ons waar onze bungalow ligt, waar we kunnen parkeren en wat de code is van ons huisje. Je maakt de deur van het huisje open met een cijfercode.

We krijgen ook vier armbanden die we kunnen gebruiken om het zwembad en het indoor speelparadijs in te kunnen.

Ons 4-persoons vakantiehuisje

We wandelen naar ons huisje

Wij slapen in een 4-persoons huisje in straatje twee.

De keuken en de huiskamer is één grote ruimte en er zijn twee slaapkamers en een badkamer.

Het huisje is niet groot maar alles is aanwezig, ook een vaatwasser en het is er schoon.

We pakken de spullen uit en ploffen neer om even te relaxen. Maar niet al te lang, want we willen nog wat eten.

Dineren bij het Pizza en Steakhouse

We wandelen naar het centrumgebouw om te kijken wat de mogelijkheden zijn om te dineren. Het grote restaurant is open waar een buffet staat. Ook het pizza en steakhouse is open en we kiezen voor deze.

Smullen bij het steakhouse

Je kan hier genieten van een pizzabuffet of van de kaart eten. Wij kiezen voor a la carte en gaan voor de steaks en kipfilet.

Door een foutje in de keuken moeten we iets langer wachten dan normaal. De bediening komt excuses maken en we krijgen een extra stukje vlees. En we mogen gratis gebruik maken van de softijs machine die in het restaurant staat.

Maar de porties zijn zo groot hier dat het softijs bij een heel klein toefje blijft. Het smaakt allemaal prima!

Spelen in de overdekte speelhal

De leuke vulkaan-glijbaan in de indoor speelhal

Tijdens ons verblijf bij Dayz Rønbjerg by Landal zijn we meerdere keren wezen spelen in de overdekte speelhal.

Wat opvalt zijn de prachtig gekleurde muurschilderingen. De vrolijke kleuren van de klimtorens, glijbanen en de klimvulkaan zorgen ervoor dat het geheel zeer aantrekkelijk is om te komen spelen.

Favoriet is verstoppertje doen. Maar ook wedstrijdjes wie er het snelste op de vulkaan geklommen is of wie er het hoogste kan komen met sokken aan doen we vaak en met het hele gezin.

Naast de speelhal is ook nog een gymzaal waar je kan squashen, tafeltennissen en badmintonnen.

Een zwembad met duikplanken en waterglijbanen

Het grote zwembad in het centrumgebouw

Zullen we gaan zwemmen? Die vraag komt regelmatig voorbij. En dat is heel goed te begrijpen. Het zwembad is echt super leuk.

Er is een golfslagbad, maar de golven stellen niet veel voor. Wel is het een fijn bad om met banden en matten in te spelen. Vanuit dit bad kan je door een stroomversnelling met een afslag naar het kleine buitenbad.

Er is een leuke waterglijbaan en een steile korte glijbaan waar je naast elkaar naar beneden kan.

Maar het allerleukste vonden Zeb en Tycho de duikplanken. Lekker springen van de hoge, een voorzichtige duik van de lage.

Natuurlijk is er ook een kinderbad en er is een bad met bubbels en een heerlijk warm therapie bad. Daar was ik nog wel eens te vinden ;-)

Tycho glijdt van de lange glijbaan
Een sprong vanaf de hoge duikplank

Ook veel mogelijkheden om buiten te spelen

Jammer genoeg was het tijdens onze vakantie te koud en winderig om lang buiten te vertoeven.

De speeltuin, met de huisjes op de achtergrond

Met mooier weer hadden we graag een balletje geslagen op de tennisbaan en een potje midgetgolf gespeeld.

Er is nog een leuk speeltuintje buiten en twee air-trampolines. In de zomermaanden kan je op het meertje in het park zelfs wakeboarden.

Wel zijn we nog naar het strandje aan de Limfjord gewandeld. Dat is maar 5 minuten wandelen van het park. En daar is het heerlijk toeven in de zomermaanden. Nu konden we er uitwaaien.

Een leuke midget golfbaan
Bowlen is ook altijd een topper!

Er op uit in de omgeving

Tijdens ons verblijf in Denemarken zijn we er op uit getrokken om de omgeving van het vakantiepark te verkennen.

Een leuk uitstapje is naar het autovrije eilandje Livø. Een eilandje in de Limfjord waar de mensen zoveel mogelijk zelfvoorzienend zijn en waar je heerlijk kan wandelen door het bos of langs het strand.

Wij zijn ook naar de vuurtoren van Rubjerg Knude geweest. Dat is wel een stukje rijden. En we hebben garnalen gevangen en deze gebakken op het strand bij het Limfjord museum. Echt een aanrader!

Het was een heerlijke vakantie.

We hebben Landal Rønbjerg bezocht op uitnodiging van Landal GreenParks en Visit Denmark.

Leuk bruggetje bij de zwemvijver en het centrumgebouw