14 juni 2018

Flower Camping La Rochelambert, een kleinschalige natuurlijke camping in Frankrijk

Onderdeel van: Frankrijk — Tags: , — Patrick @ 2:31 PM

In de Haute-Loire in de Auvergne ligt Flower camping la Rochelambert. Jorien en haar gezin gingen op bezoek bij deze leuke kleinschalige natuurlijke camping.

camping met hangmatten en beek

De camping ligt in een prachtige omgeving

Hallo, wij zijn een gezin met twee zoons van 5 en 2 jaar. Begin mei 2018 zijn we een aantal dagen op vakantie geweest op uitnodiging van Flower Campings.

Nabij het dorpje Saint Paulien aan een rustige weg ligt Flower Camping La Rochelambert.

Aan de oever van een kleine beek is het een oase van rust waar jong en oud zich uitstekend kunnen vermaken door de vele verschillende activiteiten die de camping te bieden heeft. (meer…)

26 maart 2013

Onze laatste dagen in Disneyland Parijs

Onderdeel van: Frankrijk — Tags: , , — Sabine @ 3:04 PM

Ondertussen is het maandag, en dat merken we. Het is nog steeds wel druk, maar toch wat rustiger dan in het weekend bij Disneyland Parijs.

Disney Studio’s

Wij bezoeken vandaag de Disney Studio’s.  Vol verwachting begeven we ons in de wereld van film en animatie!

Toy Story Playland

ritje in slinky dog

klaar voor een ritje in Slinky dog

Het eerste wat we bezoeken als we het park inkomen, is het Toy Story Playland. Daar stappen we gelijk in de RC Racer. Een stoere attractie die qua beweging lijkt op een schip. Erg leuk, al vond Tycho het wel spannend… (meer…)

21 maart 2013

Dagje Parijs met Kinderen

Onderdeel van: Frankrijk — Tags: , — Sabine @ 10:42 PM

Het is fris, maar de zon straalt aan de hemel. We besluiten om de drukte van Disneyland even achter ons te laten en de stad Parijs te bezoeken.

De Champs-Élysées en de Arc de Triomphe

Met de metro vertrekken we naar het centrum van de stad om als eerste de Champs-Élysées en de Arc de Triomphe te bekijken. Zeb en Tycho vinden vooral het reuzenrad interessant die we aan het eind van de Champs-Élysées zien staan. Wow, daar wil ik wel in mam!

25 februari 2013

Naar het Disneyland Park

Onderdeel van: Frankrijk — Tags: , , — Sabine @ 10:42 PM

We zijn de volgende dag vroeg uit bed. Van acht tot tien uur is het park al open voor gasten van de Disney Hotels. Er zijn dan een aantal attracties geopend.

Main Street

Sleeping Beauty Castle

Na een heerlijk ontbijt met verse croissantjes lopen we naar Disneyland park. Het eerste wat je ziet is het Disneyland Hotel. Een prachtig sprookjesachtig gebouw.

De ingang is onder het hotel door. En dan sta je op Main Street.

Het is alsof je een stap terug in de tijd doet. Als je zin hebt, stap je in de paardentram voor een ritje door deze gezellige straat met zijn vele winkeltjes en restaurantjes.

Wij nemen de benenwagen en wandelen naar het kasteel van Doornroosje.

We zijn alle vier onder de indruk van het prachtige kasteel. Al vinden Zeb en Tycho het wel jammer dat hij roze is.

Aankomst in Disneyland Parijs

Onderdeel van: Frankrijk — Tags: , , — Sabine @ 3:28 PM

De voorjaarsvakantie gaan we dit jaar, 2013, wel heel bijzonder vieren. We gaan naar Disneyland Parijs en brengen een bezoek aan het centrum van Parijs.

21 juli 2012

Stop-over in de Vogezen

Onderdeel van: Frankrijk — Sabine @ 5:33 PM

Overnachten in een klooster in de Vogezen

Vrijdag 13 juli zijn we vertrokken richting Frankrijk voor onze vakantie in de Ardeche, Jura en Luxemburg. We reizen eerst zo’n 600 kilometer en verblijven dan twee nachten bij Mirjam Bijvank in een oud klooster in de Vogezen.