7 januari 2019

Uitjes in Zuid-Tirol vanuit Boerderij Mudlerhof

Onderdeel van: Italië — Tags: — Sabine @ 12:12 PM

In de prachtige dolomieten van Zuid-Tirol ligt Boerderij Mudlerhof, waar je een heerlijke boerderijvakantie kan vieren. Maar wat is er te doen in Zuid-Tirol?

Uitzicht op de Dolomieten bij stoeltjeslift Haunold

Tijdens haar bezoek aan Vakantie Boerderij Mudlerhof maakte Cindy hele leuke uitstapjes met haar gezin.

En raakt ze al niet uitgesproken over de boerderij, dat geldt ook voor Zuid-Tirol. Ze vertelt er graag over:

We kunnen het ons bíjna niet voorstellen dat je je gaat vervelen bij boerderij Mudlerhof, maar wil je er toch een dagje op uit, dan is er in de
omgeving meer dan genoeg te zien en te doen. Bij deze een greep uit de leukste uitstapjes:

12 juni 2015

Snel rondje Palermo op Sicilië

Onderdeel van: Italië — Tags: — Sabine @ 11:25 AM

Vanuit Civitavecchia (Rome) vaart ons schip de Costa Fascinosa richting Sicilië. De volgende dag leggen we om 13.00 uur aan in de haven van Palermo. We hebben dan een middag de tijd om Palermo te bezoeken, voordat het schip om 18.00 uur weer vertrekt.

Eerste indruk: druk en lelijk

Tuk-tuks en koets voor ons schip in de haven van Palermo

Nadat het schip is aangelegd, en we aan boord nog even hebben gelunched, mogen we van boord. En daar worden we ontvangen door een horde mensen die ons een ritje in een taxi, paardenkoets of tuk-tuk willen aanbieden.

Wat een drukte, zeg. Te druk naar onze zin en we waaien al het aanbod weg. We willen gewoon even rustig de stad verkennen.

We wandelen dus richting het zebrapad om de drukke weg over te steken. Dat valt al niet mee, en dan komen we in de straten vol met lelijke flats.

We vragen ons af hoe ver het lopen is voordat we iets leuks tegenkomen, en besluiten dan om terug te keren om toch maar een rondje met het toeristentreintje te maken. Vinden onze jongens ook altijd leuk.

11 juni 2015

Stedentrip Rome in één dag

Onderdeel van: Italië — Tags: — Sabine @ 10:04 AM

Onze cruise over de Middellandse zee doet ook Rome aan. Een mooie gelegenheid om deze prachtige stad aan onze kinderen te laten zien. Een stedentrip Rome met kinderen in één dag dus.

Uitzicht over Rome vanaf monument Victor Emanuel II

Uitzicht over Rome vanaf de Typemachine

Vroeg in de morgen vaart ons cruiseschip de Costa Fascinosa de haven van Civitavecchia in. Civitavecchia is een stad 70 kilometer ten noorden van Rome. We moeten dus nog ruim een uur in de bus voordat we in Rome arriveren.

We hebben de excursie bij Costa geregeld, en volgen dus de instructies om van boord te gaan en in de juiste bus te stappen.

Er zijn ook excursies waarbij een gids je rondleidt, maar wij kiezen ervoor de stad zelf te ontdekken. Wel geeft een gids in de bus wat tips en een plattegrond.

2 juni 2015

Een Middellandse zee cruise met de Costa Fascinosa

Onderdeel van: Italië,Spanje — Tags: — Sabine @ 3:35 PM

Een selfie op het balkon van onze hut op de Costa Fascinosa

In de Meivakantie van 2015 mochten we een tochtje maken op de Middellandse zee met het prachtige cruiseschip de Costa Fascinosa. Een bijzondere trip voor ons en voor de kinderen.

De reis begint in Barcelona, waar we aan boord gaan. Van daaruit varen we naar Savona, in Noord-Italië. Vervolgens komen we langs Civitavecchia voor een excursie naar Rome, Palermo op Sicilië, Malta en Mallorca voordat we terugkeren in Barcelona.

In dit artikel beschrijf ik echter eerst onze ervaringen aan boord. Hoe is dat nou, zo’n cruise? En wat vinden de kinderen ervan?

6 mei 2014

Venetië niet voor kinderen? Onzin!!

Onderdeel van: Italië — Tags: — Sabine @ 12:32 PM

Ik en Tycho voor de Brug der zuchten

Als je op zoek gaat naar informatie over het bezoeken van Venetië met kinderen dan vind je bijna niets. Zelfs bij het informatieloket van onze camping krijgen we te horen dat Venetië eigenlijk niet geschikt is om te bezoeken met kinderen. Grote onzin, zo hebben we zelf ontdekt.

Tijdens ons verblijf op camping Marina di Venezia hebben we de stad Venetië op twee dagtrips bezocht. En zowel wij als de kinderen hebben daarvan genoten.

Tuurlijk, je moet niet één, laat staan alle museums van de stad willen bezoeken. Dat vinden de kinderen natuurlijk saai, en van de wachttijden wordt je zelf ook niet vrolijk. Maar daarnaast is er nog genoeg te zien en doen wat wel erg leuk is.

We krijgen nog wat tips van de Eurocamp medewerkers op de camping. En ook van collega-bloggers hebben we wat informatie ingewonnen.

Tip 1: geef de kinderen een eigen fototoestel (je hebt vast nog wel een oude, wel digitaal natuurlijk). Vooral Tycho vond het geweldig om foto’s te maken. Van de bootjes, de gondels, de bruggen, enzovoorts. En dan ga je op pad…

1 mei 2014

Camping Marina di Venezia

Onderdeel van: Italië — Tags: , , — Sabine @ 10:28 AM

Onze bestemming voor de Meivakantie in 2014 is Camping Marina di Venezia, waar we in de nieuwe Aspect stacaravan van Eurocamp verblijven.

Deze camping is prachtig gelegen aan de Adriatische kust. Het ligt bovendien op slechts 2 kilometer van Punta Sabiona, waar ook de Vaporetto’s (watertaxi’s) van Venetië langskomen.

Maar de camping heeft nog veel meer te bieden

29 april 2014

Onze autorit naar Italië

Onderdeel van: Italië — Tags: — Sabine @ 4:06 PM

Poeh, helemaal naar Italië, dat is een flinke rit, van bijna 1400 kilometer. We hebben nog overwogen om te gaan vliegen, maar het gedoe met tickets, die duurder worden bij de schoolvakanties deed ons toch besluiten om met de auto te gaan. En dat hebben we geweten…

We vertrekken op vrijdag 25 april. De dag van de koningsspelen op school, en we mogen de jongens om 12 uur al oppikken om te gaan rijden. Dan hebben we een voorsprongetje op alle anderen, dachten we.

28 maart 2014

Voorbereidingen voor een Stedentrip naar Venetië met kinderen

Onderdeel van: Italië — Tags: , — Sabine @ 4:26 PM

Nog 4 weken wachten tot we af mogen reizen naar Italië om een camping- en strandvakantie te combineren met een stedentrip naar Venetië. Terwijl ik me voorbereid op de praktische zaken blijkt mijn zoon Zeb zich ook te verdiepen in Venetië.

Ponte Rialto in Venetië

Terwijl ik druk in de weer was in mijn keuken om een maaltijd in elkaar te draaien, kwam Zeb gezellig bij mij staan om wat te kletsen. Na zijn verhalen over school kwamen we op de vakantieplannen voor de meivakantie.