Naar het Disneyland Park

25 februari 2013

Onderdeel van: Frankrijk — Tags: , , — Sabine @ 10:42 PM

We zijn de volgende dag vroeg uit bed. Van acht tot tien uur is het park al open voor gasten van de Disney Hotels. Er zijn dan een aantal attracties geopend.

Main Street

Sleeping Beauty Castle

Na een heerlijk ontbijt met verse croissantjes lopen we naar Disneyland park. Het eerste wat je ziet is het Disneyland Hotel. Een prachtig sprookjesachtig gebouw.

De ingang is onder het hotel door. En dan sta je op Main Street.

Het is alsof je een stap terug in de tijd doet. Als je zin hebt, stap je in de paardentram voor een ritje door deze gezellige straat met zijn vele winkeltjes en restaurantjes.

Wij nemen de benenwagen en wandelen naar het kasteel van Doornroosje.

We zijn alle vier onder de indruk van het prachtige kasteel. Al vinden Zeb en Tycho het wel jammer dat hij roze is.

Fantasyland

We wandelen onder het kasteel door en zien het carrousel van Lancelot draaien. Een mooie start van ons Disney avontuur.

De carrousel van Lancelot in Disneyland

In de carrousel van Lancelot

Met zijn vieren op een rij nemen we plaats op de paarden. Helaas gaan de paarden niet harder dan een sukkeldrafje, maar het is wel heerlijk om even een rondje te draaien.

Dan gaan we in de rij voor Dumbo de vliegende olifant. Hier merken we hoe druk het de komende dagen gaat worden. Het is zeker drie kwartier wachten voordat we aan de beurt zijn. En binnen een minuut is het ritje alweer voorbij. Het wachten vinden Zeb en Tycho geen probleem. Maar dat het ritje dan zo kort duurt, dat vinden ze wel erg jammer.

Dan een ritje in de theekopjes. Daar stond trouwens helemaal geen rij… Alsof iedereen boer zoekt vrouw had gezien met de vrolijke Bert en Henrieke in deze attractie.

We lopen door naar de circustrein, welke helemaal achterin het park ligt. De circustrein is een leuke attractie voor kids tot een jaar of 10. De trein maakt een mooi ritje langs een prachtig miniatuur kasteel.

Als je uit de attractie stapt, kan je gelijk in de bootjes stappen die je langs verschillende sprookjes brengt. Ook leuk voor de jongere kids.

Adventureland en Frontierland

Big Thunder Mountain

Het treintje raast rond Big Thunder Mountain

We lopen door nar Adventureland. Helaas voor ons is de attractie Pirates of the Caribbean gesloten. Bij Pirates Beach ligt wel een prachtig piraten schip. En kan je klauteren over een hangbrug en dwalen door geheime grotten.

In dit gedeelte ligt ook de achtbaan Indiana Jones and the temple of Peril. Onze jongens vonden deze attractie nog te spannend. De wachttijd was ook nog eens 60 minuten.

Wij zijn dus rustig verder gewandeld naar Frontierland waar we een boottochtje maakten om de Big Thunder Mountain. Een bijzondere attractie van een op hol geslagen trein door een verlaten goudmijn.

Daar willen de jongens wel een keer in, maar de wachttijd is deze dag zo’n 90 minuten. Dat gaan we dus een andere keer doen.

Het boottochtje is erg relaxed. Tot vreugde van Tycho was er ook een skelet van een dinosaurus tussen de rotsen.

De magische trein

Magische trein 20 jaar Disneyland

De Magische trein om 20 jaar Disneyland Parijs te vieren

Als we naar het centrale plein wandelen zien we een prachtige gekleurde trein staan waar net de Disney figuren weer opklimmen. Terwijl de muziek door de boxen klinkt, Do you believe in magic…, wandelen wij een stukje achter de trein aan. Tycho is helemaal in de wolken. Mam, dit is de mooiste trein die ik ooit gezien heb.

Discoveryland

Autopia in Disneyland Parijs

Zeb in Autopia

Dan wandelen we verder naar Discoveryland. Eigenlijk willen we hier op de trein stappen voor een ritje om het park. Helaas, ook deze attractie is gesloten.

We besluiten in Autopia te gaan. Hier mogen de jongens zelf de auto besturen over een leuk parcours. Deze attractie is voor Zeb en Tycho de nummer 1 in Disneyland.

Discoveryland is qua uitstraling het minst leuke gedeelte van Disneyland. Maar met zijn Autopia, de achtbaan Space Mountain en Buzz Lightyear Laser Blast wel één van de drukst bezochte plekjes in het park.

De Parade

Mickey in de Parade van Disneyland

De wagen met Mickey in de Parade

We lunchen bij Hakuna Matata en genieten van een heerlijke kebab. Als we terug lopen naar het centrale plein, zien we dat de weg al afgezet wordt voor de parade. We besluiten om voor goede plekken te gaan en wachten op de rand van het trottoir tot het begint.

De parade is een prachtige optocht met dansende figuren en prachtige praalwagens. Weer klinkt het lied “do you believe in magic” uit de luidsprekers. En zo komen we allemaal een beetje in de magische sferen…Zeb en Tycho vonden het geweldig!

Na de parade zijn we het allemaal zat. We wandelen terug naar het hotel waar we even rusten voordat we ’s avonds nog even naar Disney Village gaan voor een kleine hap bij de Mac.

Kijk op de website als je ook een Vakantie naar Disneyland Parijs overweegt.

Geen reacties

No comments yet.

RSS feed for comments on this post.

Sorry, the comment form is closed at this time.