23 mei 2019

Paardrijden in de Pyreneeën

Onderdeel van: Spanje — Tags: , , — Sabine @ 5:53 PM

Tijdens ons bezoek aan Catalonië hebben we diverse activiteiten gedaan. Paardrijden in de Pyreneeën was daar eentje van, en wat voor één!

Te paard aan de oever van de rivier

Mijn gezin en paarden zijn over het algemeen niet echt vrienden. Het zijn prachtige beesten hoor, maar het liefst van een afstandje.

We moesten dus behoorlijk buiten onze comfortzone treden om deze tocht te maken.

Maar wat was het een mooie rit en wat ben ik trots op de jongens dat ze de hele rit op het paard zijn gebleven. Op het eind hadden ze er zelfs lol in.

21 mei 2019

Raften op de Noguera Pallaresa rivier met Ràfting Llavorsí

Onderdeel van: Spanje — Tags: , , , — Sabine @ 2:36 PM

Tijdens ons verblijf in de Catalaanse Pyreneeën zijn we gaan raften op de Noguera Pallaresa rivier. Een spectaculaire activiteit waar wij, Patrick, Sabine, Zeb en Tycho erg naar uitkeken.

De jongens zijn klaar om te gaan raften

Het weer werkte de dagen ervoor niet erg mee. Er was een grote hoeveelheid water en sneeuw gevallen. Daardoor kon onze geplande canyoning niet doorgaan.

Maar voor het raften maakte deze regenval niet veel uit. Het werd juist een stukje spectaculairder omdat er veel water in de rivier was.

Daardoor werden de rapids (stroomversnellingen) nog uitdagender.

16 mei 2019

Wandelen in National Park Aigüestortes

Onderdeel van: Spanje — Tags: , — Sabine @ 3:50 PM

National Park Aigüestortes is een prachtig beschermd natuurpark in de Pyreneeën. Een park met vele meren en hoge bergen.

Patrick en Zeb bekijken de besneeuwde omgeving van NP Aigüestortes

Wij maakten er met onze jongens een wandeling naar een waterval. Maar dat was nog moeilijker dan gedacht.

Eigenlijk was het de bedoeling dat we deze dag zouden vullen met Canyoning. Helaas had het de nacht ervoor enorm geregend en op de toppen van de bergen is er zelfs een pak sneeuw gevallen. Het was daarom te gevaarlijk om de canyon in te gaan.

De canyoning organisatie Explora Guies bood ons een alternatief. Wandelen naar een waterval. Als echte waterval freak wilde ik dat natuurlijk wel. En dus gingen we op pad.

17 juni 2015

Een Taxi-rit rond Palma de Mallorca

Onderdeel van: Spanje — Tags: — Sabine @ 11:51 AM

De laatste stop voordat onze Middellandse zee cruise er op zit is op het mooie eiland Mallorca. Vanuit Palma de Mallorca maken we een taxi-rit zodat we iets meer zien dan alleen deze drukke hoofdstad.

Aankomst in de haven van Palma de Mallorca

De kathedraal van Palma de Mallorca, vanaf zee gezien

Rond de middag komen we met de Costa Fascinosa aan in de haven van Palma de Mallorca. Vanaf het schip zien we al de grote kathedraal, en het is duidelijk dat dit een flinke stad is.

Na nog even wat gegeten te hebben gaan we van boord. We willen eigenlijk wel wat meer van het Mallorca zien dan alleen de stad.

Vreemd genoeg staan er niet zoveel taxi-chauffeurs hun diensten aan te bieden. Maar met één ervan gaan we in gesprek, en hij kan ons voor een schappelijke prijs een paar mooie plekjes laten zien.

10 juni 2015

Stedentrip Barcelona met kinderen

Onderdeel van: Spanje — Tags: , — Sabine @ 10:48 AM

Tijdens de meivakantie kwamen we twee keer in Barcelona: vóór en na de Middellandse zee cruise. Een stedentrip Barcelona in twee delen dus.

Een familiekamer in Barcelona?

Mooi park met vijver bij Barcelona Sants

Na onze belevenissen aan de Costa Dorada zochten we een overnachting in Barcelona, omdat we de volgende dag daar vandaan op de cruise zouden stappen. En zo konden we nog iets van die mooie stad zien.

Zo’n enkele overnachting zoeken valt echter niet mee. In het centrum is dat niet te vinden, of vrijwel onbetaalbaar, zeker als je een familiekamer wil. Voor een appartement geldt meestal een paar overnachtingen als minimum. En als hotel was het Hilton de enige optie, dus…

2 juni 2015

Een Middellandse zee cruise met de Costa Fascinosa

Onderdeel van: Italië,Spanje — Tags: — Sabine @ 3:35 PM

Een selfie op het balkon van onze hut op de Costa Fascinosa

In de Meivakantie van 2015 mochten we een tochtje maken op de Middellandse zee met het prachtige cruiseschip de Costa Fascinosa. Een bijzondere trip voor ons en voor de kinderen.

De reis begint in Barcelona, waar we aan boord gaan. Van daaruit varen we naar Savona, in Noord-Italië. Vervolgens komen we langs Civitavecchia voor een excursie naar Rome, Palermo op Sicilië, Malta en Mallorca voordat we terugkeren in Barcelona.

In dit artikel beschrijf ik echter eerst onze ervaringen aan boord. Hoe is dat nou, zo’n cruise? En wat vinden de kinderen ervan?

26 mei 2015

Een dagje Cambrils

Onderdeel van: Spanje — Tags: — Sabine @ 4:43 PM

Wandelen op de boulevard van Cambrils

Onze laatste stop in Catalonië, voordat we terugkeren naar Barcelona, is Cambrils. In dit leuke vissersplaatsje genieten we van het strand, het eten en een gloednieuw klimpark.

Cambrils is één van de badplaatsen van de Costa Dorada, de kuststrook onder Barcelona. Waar het bekendere Salou vooral een bestemming is voor jongeren, richt Cambrils zich meer op gezinnen.

Wij hoeven slechs een klein stukje te rijden uit het nabijgelegen Port Aventura. We parkeren in een parkeergarage midden in het dorp.

22 mei 2015

Top-pretpark Port Aventura in Spanje

Onderdeel van: Spanje — Tags: , — Sabine @ 11:16 AM

Aan de Costa Dorada in Catalonië ligt het grootste pretpark van Spanje: Port Aventura. Wij mogen er anderhalve dag genieten van alle attracties.

Aankomst in het Park

Poseren met Woody Woodpecker in Port Aventura

Na een vlotte rit vanuit de bergen van Prades moeten we even zoeken naar de juiste afslag richting Port Aventura. De achtbanen hebben we al gezien, dus even later parkeren we bij het hotel en melden ons daar aan.

Onze kamer is nog niet klaar, maar we kunnen onze bagage achterlaten en het pretpark in. Daar zien we aan het grote meer al snel de mascotte: Woody Woodpecker. En daar willen onze jongens wel mee op de foto.

Het grote meer met fonteinen is het decor voor de grote shows in de zomer. Maar vandaag is daar geen sprake van dus lopen we snel verder.

20 mei 2015

Avonturen in de Catalaanse bergen van Prades

Onderdeel van: Spanje — Tags: , — Sabine @ 9:33 AM

In de Meivakantie zijn we naar Catalonië in Spanje gegaan, om daar onder andere de bergen van Prades te ontdekken.

Poseren in de bergen van Prades

Catalonië ken je natuurlijk van de Costa Brava en van Barcelona.

Maar onder Barcelona vind je de Costa Dorada, en dan iets naar het binnenland de bergen van Prades.

Deze mooie bergketen wordt maar weinig door toeristen bezocht. Ook de Catalanen zelf gaan eerder naar de Pyreneeën dan naar de bergen van Prades. Maar dat is geheel ten onrechte.

Wij vertoeven twee dagen rond het mooie dorp Prades. En vermaken ons daar prima.

16 maart 2015

Met Tycho in Granada

Onderdeel van: Spanje — Tags: , — Sabine @ 5:05 PM

Bij het uitzicht op de Alhambra

Het was ons plan om ook Granada met de kinderen te ontdekken, maar helaas werd Zeb erg ziek. Hij heeft hier 2 weken in het ziekenhuis gelegen.

Voor zijn broer Tycho ook niet leuk, maar gelukkig hebben we met hem nog wel deze mooie stad in Spanje kunnen ontdekken.

23 februari 2015

We ontdekken Ronda met kinderen

Onderdeel van: Spanje — Tags: , — Sabine @ 3:49 PM

Het meest bekende witte dorp in Andalusië is Ronda. Vooral de 3 bruggen over de kloof van het ene deel van het dorp naar het andere deel zijn beroemd. Hier komt iedere toerist even een fotootje nemen. Maar is het ook leuk voor kinderen?

Veel groter dan verwacht

We lopen langs oud, met zicht op nieuw Ronda

Vanuit Montejacque lassen we een dagje in om Ronda met de kinderen te bezoeken. Als we met de auto daar binnenrijden, blijkt het veel groter dan we verwacht hadden.

Het is gewoon een stad, waarbij het voor toeristen interessante gedeelte bij en over de beroemde bruggen liggen.

Maar voor we daar aankomen parkeren we in een parkeergarage vlakbij het station. En dat betekent dat we natuurlijk even een kijkje moeten nemen bij de treinen…

27 januari 2015

Onze Zeb ziek op vakantie

Onderdeel van: Spanje — Sabine @ 7:38 PM

Zeb in het ziekenhuis in Granada

Je houdt er van tevoren geen rekening mee. Maar het kan zomaar gebeuren. Ziek op vakantie.

Ik heb het dan niet over een griepje, maar over echt ziek zijn! Het overkwam onze zoon Zeb tijdens onze rondreis door Andalusië in Spanje.

Hij had veel last van buikpijn en kreeg koorts en last van spugen en diarree. Uiteindelijk heeft hij twee weken in het ziekenhuis gelegen met een gesprongen blinde darm.

5 januari 2015

Montejaque, één van de witte dorpen van Andalusië

Onderdeel van: Spanje — Tags: , — Sabine @ 10:10 AM

Poseren met uitzicht op het witte dorp Montejaque

Vanuit Sevilla rijden we door de bergen, waar zich de mooie witte dorpen van Andalusië bevinden. Deze stonden al langer op ons verlanglijstje, en nu gaan we eens kijken wat de kinderen er van vinden.

De witte dorpen in Andalusië zijn een overblijfsel van de Moren, die van de achtste tot de vijftiende eeuw dit deel van Spanje bezetten. Toen ze uit de steden verdreven werden door de Spanjaarden, verbleven ze nog een tijdje in de bergen, waar ze deze dorpjes bouwden.

Het bekendste witte dorp is Ronda, beroemd om zijn 3 bruggen en tegenwoordig een groot toeristenoord. Wij verkiezen het veel kleinere Montejaque, even verderop.

26 november 2014

Sevilla, ook voor kinderen een prachtige stad

Onderdeel van: Spanje — Tags: — Sabine @ 11:56 AM

Sevilla met de kinderen

Patrick en Tycho poseren in Sevilla

Vanuit Portugal staken we deze zomer over naar Spanje. Onze eerste stop daar was Sevilla, de prachtige stad waar we al veel over gehoord hadden. Maar zou het ook voor kinderen een leuke stad zijn?

Sevilla is de hoofdstad van de regio Andalusië. Het is bekend van de flamenco-dans, en van de Tapas gerechten. Velen vinden het één van de mooiste steden van Spanje, en dus een bezoek waard.

Maar zijn er in de stad ook leuke dingen te doen voor kinderen? En is Sevilla niet veel te heet om in het midden van de zomer te bezoeken? We gaan het uitzoeken.

23 september 2014

Een trip langs de campings van Girona

Onderdeel van: Spanje — Tags: — Patrick @ 1:26 PM

Cadaqués aan de Costa Brava

Girona is een stad en regio in Noord-Oost Spanje. Met de Pyreneeën, de Costa Brava, en ook nog Barcelona in de buurt. We zijn uitgenodigd om enkele campings in deze regio te bekijken, en dat doen we natuurlijk graag.

Helaas kunnen de kinderen niet mee, persreizen doen ze nu eenmaal niet in het hoogseizoen. En dus word ik (Patrick) er weer op uitgestuurd.

In een verder geheel Belgisch gezelschap rijden we rond Girona. Zelfs Ward, de vertegenwoordiger van de vereniging van Campings in Girona, is een Belg. Hij woont echter al geruime tijd hier, en spreekt vloeiend Catalaans en Spaans.